mari mengarang

Monday, November 07, 2005

Rombongan ke Istana Sultan Perak Kuala Kangsar

Pada 22 Okt. 2005 yang lalu, saya telah menyertai romgbongan Kelab Darul Rizwan ke Istana Sultan Perak di Kuala Kangsar. Kami berbuka puasa, bersembahyang Maghrib & Isyak serta bersunat tarawikh bersama Sultan dan Permaisuri.

Jika ditanya, bagaimana keadaan di dalam istana..., tiada jawapan lain yang mampu saya nyatakan selain dari perasaan kagum saya pada keindahannya. Belum pernah saya berkesempatan mampir ke tempat2 begitu salama hayat saya. Tetapi ada satu perkara yang amat mengesankan dan hingga kini tersemat kukuh, tidak mampu saya sisihkan dari ingatan, iaitu pertemuan mesra saya dengan Dato' Seni yang kini sudah diangkat menjadi Senator. (Dato' Jins Samsudin). Beliau begitu ramah dan bersahaja melayan kerenah kami yang menyoal itu dan ini berkenaan kegiatan seninya serta minta bergambar kenangan bersamanya.

Terima kasih, Dato'.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home